PeopleSoft Display Only or Read Only Access to ALL Menus and Pages


This is only workaround as PeopleSoft doesn’t have this functionality till now.

You will have to first create a new permission list called DISPLAYONLY and a new role called DISPLAYONLY and add that permission list to the new role.

Now in your SQL tool run the following SQL statement.  Depending on the Platform you are on you may need to modify the SQL a bit. This was created for MSSQL Server.


DELETE FROM PSAUTHITEM
 WHERE CLASSID='DISPLAYONLY'
   AND MENUNAME NOT LIKE 'WEBLIB%'

INSERT INTO PSAUTHITEM (
    CLASSID,
    MENUNAME,
    BARNAME,
    BARITEMNAME,
    PNLITEMNAME,
    DISPLAYONLY,
    AUTHORIZEDACTIONS)
  SELECT
    'DISPLAYONLY',
    PSMENUITEM.MENUNAME,
    PSMENUITEM.BARNAME,
    PSMENUITEM.ITEMNAME, 
    PSPNLGROUP.ITEMNAME,
    1,
    PSPNLGRPDEFN.ACTIONS
  FROM PSMENUITEM, PSPNLGROUP, PSPNLGRPDEFN
  WHERE PSMENUITEM.PNLGRPNAME = PSPNLGROUP.PNLGRPNAME
    AND PSMENUITEM.PNLGRPNAME = PSPNLGRPDEFN.PNLGRPNAME